van Bali naar Gili Meno

Vandaag is weer een reisdag. We staan vroeg op, zodat we om 8 uur opgehaald kunnen worden voor de snelle boot richting Gili. Met de snelle boot is de reis naar Gili vanaf Padangbai een dik uur varen. Het is een net een bus waar we in zitten. Allemaal benedendeks. Onderweg zien we in de verte nog wat dolfijnen en om kwartover tien komen we aan op Gili Trawangan. Bij het uitstappen in het water wordt zoals verwacht de broek wel een beetje nat. De schoenen/slippers hadden we natuurlijk wel uitgedaan. Helaas zijn we net te laat om de goedkope boot naar Gili Meno te pakken en we zijn dan ook genoodzaakt een bootje te charteren. Doordat een dame uit Australie ook wel mee wil, kunnen we de kosten nog wat drukken. Op Gili Meno worden we vervolgens voor ons hotel aan het strand afgezet. We stappen dan ook uit de boot in het water het mooie witte strand op.

Na het inchecken worden we naar ons prachtige bungalow gebracht. We kleden ons snel om en gaan vervolgens lekker snorkelen. Het water is warm en de vissen en de koralen zijn talrijk. We zien ook al vrij snel een grote schildpad zwemmen. Best indrukkend om zo’n groot beest te zien zwemmen. We lunchen wat bij een van de restaurantjes vlak naast ons hotel. Aan het strand met uitzicht op zee. Wat wil je nog meer? Na de lunch lopen we nog wat rond en gaan vervolgens voor snorkelsessie 2. Ook nu zien we weer veel vissen en koraal. Echt de moeite waard. We lezen nog wat voor ons huisje en proberen wat uit de zon te blijven om niet te verbranden (dat gaat namelijk erg snel met snorkelen). ’s Avonds eten we sate en gado gado en drinken een lekker vers vruchtsapje (we zijn het indofood nog steeds niet zat). Morgen gaan we eens lekker uitslapen en natuurlijk weer snorkelen/eten/drinken/etc…….