Snorkeltour rond Gili Meno

Booohoooo, vandaag de laatste vakantiedag op Gili Meno. Morgen wordt een reisdag. Rond 12 uur ’s middags vertrekken we richting vliegveld op Lombok. We vliegen met een binnenlandse vlucht naar Jakarta op Java waar we rond middernacht richting Dubai en vervolgens Amsterdam vliegen. Het zal een lange dag worden…. Gelukkig hebben we vandaag weer veel snorkelplezier op het programma staan. Om 9 uur gaan we met een bootje het eiland rond en we worden op 5 verschillende plaatsen te water gelaten, zodat we naar hartelust kunnen snorkelen. Sommige plekken zijn best wel ver van het strand af dus dat scheelt een hoop heen en weer zwemmen. We zien al vrij snel weer wat schildpadden. Mooi en groot! Een kleine meter schat ik zo. We zien echt heel veel mooi koraal en mega veel vissen in alle soorten, maten en kleuren.

Na een dikke twee uren zit de tour er op en zijn we zeer moe, maar wel erg voldaan. We worden met de boot voor ons hotel afgezet (zelf van de boot in het water springen en nog 1 a 2 meter naar de kant lopen door het water, zoals hier gebruikelijk is, want er is op het hele eiland slechts een aanlegstijger te bekennen en die wordt niet gebruikt). We gaan vroeg lunchen, want we hebben berehonger. Annique waagt zich aan een pizza die overheerlijk blijkt te zijn en ik ga voor een vertrouwde Gado Gado. Mjammie. Onder en na het eten lezen we nog wat in onze e-readertjes. Wat een superuitvinding is dat toch. Ik ben halverwege het tweede boek van de serie “Het lied van ijs en vuur” van George R.R. Martin. Het eerste boek heb ik afgelopen dagen al gelezen en die verveelde zelfs niet nadat ik vorig jaar al de eerste serie van Game of Thrones op tv heb gezien. Roel, nogmaals bedankt voor de tip. Annique legt de laatste hand aan het laatste boek van David Baldacci. Ook een aanrader. Na de lunch gaan we nog wat snorkelen en vervolgens lekker onder de koude douche. We lezen onder het genot van een hapje en een drankje voor ons huisje nog wat voordat de avond begint. Morgenvroeg nog een laatste keer snorkelen en dan weer terug naar het koude Nederland.