Wandelen in Marble Canyon

We zijn ook vandaag weer vroeg wakker. Dankjewel jetlag. Na het ontbijt maken we ons klaar om richting Radium Hotsprings te gaan. Buiten is het zo vroeg al erg mooi weer. Een strak blauwe lucht en een opkomend zonnetje. Voordat we van de camping wegrijden gaan we nog even langs de Sanitaire dumpplek waar we de gevulde tanks kunnen legen en de watertank bij kunnen vullen. Dit gaat allemaal erg makkelijk. Zowel de Camper als de Campings zijn hier goed op berekend. We vertrekken richting snelweg waar we na een paar minuten al een stop maken bij de Hoodoos. Dit zijn door erosie ontstane rotspilaren. Deze kunnen we na een korte wandeling vanaf drie uitkijkpunten bewonderen.

Na een half uurtje stappen we weer in onze RV en vervolgen we onze weg. We besluiten om een secundaire weg te nemen naar het zuiden die paralel aan de highway loopt. Deze weg is wat bochtiger en je mag hier maar maximaal 60 rijden. Onderweg zien we wat herten en op een stuk waar we maar 30 mogen rijden ivm met wild op de weg komen we oog in oog te staan met een wolf. Voor ons allebei de eerste keer dat we een wolf zien (we hebben een foto van een weglopende wolf). Een paar kilometer verderop stoppen we voor een drankje. Stoeltjes uit de RV en lekker in het zonnetje. Tijdens deze pauze komt er een engelsmak op de fiets al hijgend bij ons tot stilstand. Hij had ook de wolf ontmoet en de wolf had de achtervolging op hem ingezet. Gelukkig voor de Engelse jongen kon hij hard fietsen! Een van de volgende stops is Marble Canyon. Hier is het mogelijk om een korte wandeling langs de Canyon te maken. Er ligt nogal wat sneeuw hier dus we besluiten om onze wandelstokken maar uit te schuiven en het erop te wagen. De wandeling leidt ons langs de diepe kloof van de canyon. Het weer is echt prachtig en op een gegeven moment hebben we zelfs met korte mouwen in de sneeuw gewandeld. Het enige nadeel was dat we soms wel 30-50 cm in de sneeuw wegzakten. Dit maakte de wandeling er niet lichter op. Al met al wel een supercoole ervaring en zeker een hoogtepunt tot nu toe.

Weer terug bij de RV, rijden we een stukje verder en genieten we onze lunch aan een mooi beekje vlak bij een mooie waterval. Helaas zijn door de vele sneeuw veel wandelpaden/routes nog afgesloten. We komen om die reden al ietwat vroeger aan in het plaatsje Radium hot Springs. Hier zijn warm waterbronnen waar in het water kleine hoeveelheden radium zit. Bij het visitorsinformationcenter informeren we naar wat wandelpaden en een camping. Er blijkt een Camping echt vlakbij het dorp te zitten in een mooi dal. We krijgen er een mooi plaatsje toegewezen aan de rivieren er is warempel zelfs Wifi. We kunnen dus de logs van afgelopen dagen hier mooi uploaden. De route pagina, hotel/camping pagina en foto pagina zijn allemaal geupdate. Na het eten gaan we nog even een cache zoeken. Ja ja waar ze die dingen wel allemaal niet verstoppen. Onderweg naar de cache praten we luid en we zingen wat af. Gisteren is hier namelijk een beer gespot. De campingeigenaresse raadt ons dan ook aan te praten en lawaai te maken. Beren voelen zich dan minder snel in het nauw gedreven. Na het vinden van de cache lopen we terug naar de camping, weer pratend en zingend natuurlijk…