Op olifantensafari in Kaudulla NP

En daar zijn we weer! De onmogelijkheid om jullie via internet te bereiken, bleek een heuse satellietstoring. Niet alleen wi-fi, maar ook de televisieverbinding en de draadloze internetverbinding waren verdwenen. Om 23.30 uur gisteravond was alles gelukkig weer hersteld en hebben we alsnog de dag van gisteren met jullie kunnen delen. Al jullie reacties vinden we echt erg leuk om te lezen. Elke dag checken we of er reacties zijn (ja, ja, soms wel twee keer per dag). Wel een beetje raar natuurlijk als je bedenkt dat we juist naar Sri Lanka zijn gegaan om jullie even te ontvluchten. haha

En dan de dag van vandaag. Na een opnieuw heerlijk ontbijt (het eten is hier inderdaad geweldig, Margie) zijn we een natuurwandeling gaan maken langs het meer waar ons park aan gelegen is. We spotten veel dieren: eekhoorntjes, twee hagedissen (waarvan een van kolossale omvang), een aantal ijsvogels, een visarend en veel andere mooi gekleurde vogeltjes. Na wat was te hebben gedaan op de kamer, zijn we bij het zwembad gaan zitten waar we onder het genot van een lekkere bananenmilkshake een boekje zijn gaan lezen en hebben geluncht. Om 15.30 uur begon onze safari in Kaudulla NP. In dit park zijn voornamelijk olifanten te zien. We hadden een jeep voor onszelf en een leuke chauffeur/gids die veel wist te vertellen en erg zijn best deed om ons niet achter 20 andere jeeps te laten rijden. Dit lukte hem goed.

We hebben zonder het geschreeuw van Engelsen en Fransen en het motorenlawaai van al die jeeps die allemaal tegelijkertijd hetzelfde pad in willen, veel kunnen zien. We schijnen veel geluk te hebben met het weer, zo vertelde de chauffeur/gids ons, want de afgelopen drie weken schijnt het aan een stuk geregend te hebben. Dit was ook goed te zien aan de wegen in het park. De paden stonden vaak vol water en meer dan eens kwam een jeep vast te zitten. De chauffeur/gids vertelde ons dat ze drie weken het park niet in konden met de jeeps vanwege de regen en dat ze gisteren pas weer waren gestart met de safaritours. Het park was prachtig, erg groen. Het duurde niet lang of we zagen de eerste olifanten al. Er volgden er nog vele. Al met al hebben we zeker 50 olifanten gezien, waarvan twee hele kleine. Een mooie opbrengst. Nu rest ons de volgende zware taak: in het restaurant kiezen wat we van al dat lekkers vanavond weer willen eten. Vakantie kan soms zwaar zijn 🙂