Afscheid van Canada

Vandaag is onze laatste dag in Canada. We staan redelijk op tijd op en gaan na het ontbijt richting de Carwash om de camper schoon te maken omdat we hem morgen in moeten leveren. De carwash is ongeveer 10 minuutjes van de camping. Teruggekomen bij de camping gaan we bij de receptie vragen of er niet toevallig een plaatsje is vrijgekomen met stroom/water en afvoer. En waarempel er is net 1 plekje vrijgekomen en daar mogen wij de komende dag/nacht staan. Toch wel lekker om alles bij de hand te hebben aangezien we de camper helemaal leeg af moeten leveren kunnen we dit mooi morgenvroeg vlak voordat we weggaan op de standplaats doen. Dit scheelt weer in de planning.

Rond elf uur vertrekken we weer met bus en daarna skytrain richting Vancouver. We stoppen dit keer vlakbij Chinatown. Helaas regent het nog steeds en komen onze meegebrachte plu’s goed van pas. We gaan eten bij een chinees restaurant. (heel vreemd dat ze die in Chinatown hebben 😉 Helaas is dat eten niet zo’n succes. 1 van de gerechtjes lijkt op overgeefsel. De smaak is zo zo. Ik eet er iets meer van dan Annique. We lopen daarna nog een stukje door Chinatown richting het Waterfront waarbij we door Gastown komen. Het centrum van Vancouver is allemaal opgedeeld in leuke subwijkjes. We hebben een foto gemaakt van een beroemde klok waar stoom uitkomt en een lekker bakje koffie gedronken bij een van de vele koffieshops waar ze gratis wifi hadden. Sorry Andre en Lisette dat ik jullie wakker ge-whatsapped heb. Het was toch zeker rond 1 uur ’s nachts?

Na de koffie en thee zijn we naar de Vancouver lookout gegaan. Een hoge toren bij het waterfront met een 360gr uitzicht op Vancouver. gelukkig is de regen gestopt en hebben we echt een fantastisch uitzicht op Vancouver en voorsteden. Na het mooie uitzicht en een lekker broodje van de Subway hebben een wandeling langs de boulevard gemaakt richting Stanley park. Deze boulevard komt langs haventjes, watervliegtuigjes en heel veel skyscrapers. In het Park aanbeland, pakken we nog even een geocache mee. (die we eigenlijk niet echt hoeven te zoeken omdat een aantal Canadezen hem net in een handen hebben als we aankomen). We nemen de bus terug richting Centrum (we hadden weer een dag pas van 9 dollar waarmee we de hele dag van het openbaar vervoer gebruik kunnen maken). We lopen vervolgens via de drukke winkelstraat Granville naar hetzelde Loungebar/restaurant waar we gisteren een biertje hebben gehad. Dit was zo goed bevallen. Dirk eet een voortreffelijke 7oz steak en Annique neemt spicy kip. Mjammie mjammie. Na weer anderhalf uur openbaar vervoer terug naar der camping, gaan we maar eens de boel inpakken want morgenvroeg gaat de wekker vroeg rond half 6. We kunnen om 8 uur de camper inleveren en we willen er op tijd zijn aangezien we ons op en naar het vliegveld niet willen haasten.

Om nog op een paar vragen terug te komen uit het gastenboek. Nee Margie we hebben geen beer in het wild gezien. Alleen maar langs de kant van de weg. Wat eigenlijk ook in het wild is natuurlijk alleen een stuk veiliger voor zowel beer als ons. En we zijn ook nog naarstig op zoek geweest naar een meer met de naam Beatrice. Maar helaas die hebben we niet kunnen vinden. Wel hebben we een Peter’s road gezien. Maar daar konden we vanuit de RV niet zo snel een foto van maken. En ja Jaap op Ijsland zijn ook vele Geocaches te vinden.

Graag willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties in het gastenboek. We hopen dat het reisverslag leuk leesvoer is geweest. Als we dinsdag thuiskomen dan zullen we nog een afsluitende weblog posten.