Koh Rong 4

Vandaag is het onze laatste dag op dit prachtige eiland. Na een druk reisprogramma waarin we enorm veel hebben gezien en gedaan, was het heerlijk even tot rust te komen op het rustige Koh Rong met haar prachtige witte stranden, turkooiskleurige zee en haar mooie onderwaterwereld. Elke dag komen er twee boten aan op de pier, een om 10.00 uur en een om 16.00 uur. Per dag zijn dit zo’n 100 tot 150 toeristen. Tevens vertrekken er per dag zo’n twee boten met ongeveer hetzelfde aantal toeristen. Het eiland is dan ook een oase van rust. Het is elke dag heerlijk wakker worden in onze houten bungalow met dak van palmbladeren. Elke dag dat we hier waren, heeft de zon volop geschenen. Vandaag lijkt opnieuw zo’n dag te worden. De zon schijnt om 8 uur alweer fel. We ontbijten in het restaurant en nemen dan een duik in zee. Dan lopen we over het strand naar de dame die gisteren zo’n heerlijke mixed-fruitshake voor ons heeft gemaakt. We nemen ons voor thuis ook vaker een mixed-fruitshake te maken. De mix van vandaag bestaat uit banaan, ananas, papaya, dragonfruit, appel en mango. Dan wordt er nog wat cocoscreme en een schep ijs toegevoegd en gaat het geheel in de blender. Het resultaat is een fantastisch lekkere shake voor de prijs van 1 dollar. We lunchen aan het strand. Elke dag eten we wel een curry of noodlegerecht. Toch verveelt het eten na 3 weken nog steeds niet. Elke curry en elk noodlegerecht smaakt op elke plek weer net even anders.

‘s Middags zoeken we “ons” plekje op bij de Treehouse bungalows. We bestellen iets te drinken en gaan dan voor een laatste keer deze reis snorkelen. Het blijft elke keer weer geweldig om te doen. Overal waar we kijken zien we vissen en koraal. Tegen het eind van de middag gaan we terug naar onze bungalow. We halen een biertje bij het restaurant dat we meenemen naar onze veranda. Hier lezen we tot het tijd is voor het avondeten. Morgen nemen we om 10.00 uur de boot terug naar Sihanoukville. Hier blijven we nog een nacht alvorens we met de bus terugreizen naar Phnom Penh. We hebben een kamer geboekt in hetzelfde hotel als we eerder verbleven: Serendipity Beach. Overmorgen vliegen we dan met Air Asia naar Bangkok waar we iets na 18.00 uur landen. Diezelfde nacht vliegen we dan nog terug naar Nederland en kunnen we weer terugkijken op een geweldige reis.